Chevrolet Camaro z 1979 roku z silnikiem 350 cali (5.7litra) , gaźnikiem Holley 4bbl i automatyczną 3-stopniową skrzynią biegów TH350.

Trafił do nas z uszkodzonym silnikiem i w dość słabej kondycji. Proces odbudowy trwał około 10 miesięcy i obejmował każdy detal pojazdu z pominięciem powłoki lakierniczej. Poniżej kilka wybranych zdjęć z setek, które zostały zrobione podczas odbudowy pojazdu.

1

Wnętrze mocno zdekompletowane i zniszczone.

3

Wiele elementów wnętrza (przełączniki,wskaźniki itd.) nie było sprawnych.

2

Komora silnikowa pozostawiała dużo do życzenia wraz z zawieszeniem przednim i tylnym.  Przód w trakcie rozbierania.

4

Silnik wraz ze skrzynią przygotowany do wyciągnięcia.

5

Silnik „zatarty”. Po wyjęciu z ramy silnik przeszedł remont kapitalny.

6

Zdjęcie po demontażu osprzętu silnika. Zaolejony silnik w całej okazałości :)

8

Skrzynia biegów także wymagała remontu kapitalnego.

9

Silnik okazał się „zatarty” na panewce korbowodowej 1 cylindra.

10

Po wyjęciu silnika i skrzyni z samochodu, zdemontowana została półrama wraz z kompletnym zawieszeniem przednim. Całość została zdemontowana na części pierwsze. Półrama została wypiaskowana i polakierowana proszkowo.

11

Następnie zostało złożone kompletne nowe zawieszenie przednie z nowymi zaciskami hamulcowymi, nowymi tarczami sportowymi (nacinane i wiercone) i odnowionym zawieszeniem przednim na gumach poliurytanowych firmy Energy Suspension.

14

13

12

Podwozie zostało zakonserwowane, położone nowe przewody miedziane paliwowe i hamulcowe. Odnowiony tylny most z nowym stabilizatorem tylnym. Kompletny nowy układ wydechowy podwójny, niezależny, na strumienicach glasspack firmy FLOWTECH.

14b

Ściana grodziowa w trakcie prac… Przygotowanie komory silnikowej.

15

Silnik po odbudowie gotowy do montażu.

16

Skrzynia biegów po kompletnej odbudowie zestawem typu łącznie z głęboką miską olejową typu  performance firmy B&M.

18

17

Silnik z częściowym osprzętem już na półramie  zamontowanej do karoserii.

19

Skrzynia biegów w oczekiwaniu na montaż …

20

Montaż osprzętu i scoopera. Wlot powietrza aby wystawał ponad maskę na kolektorze ssącym marki Edelbrock typ TORX, wymagał dotoczenia dystansu.

21

22

Sprawdzenie wysokości wlotu powietrza…

 

23

24

Montaż przodu…

25

26

27

Wnętrze zostało uzupełnione o brakujące plastiki i odnowione oraz zmieniono kolor na czarny, użyto amerykańskich farb VHT (www.vht.com.pl).

Deska rozdzielcza została odnowiona, środkowy tunel został usunięty i zmieniono wybierak biegów na shifter marki HURST.

Chromowane plastiki nawiewów deski rozdzielczej otrzymały nowy chrom.

Siedzenia dostały nową tapicerkę, stelaże siedzeń zostały wypiaskowane, ocynkowane i polakierowane w kolorze czarnym.

Dołożono dodatkowe wskaźniki ładowania,ciśnienia oleju i temperatury wody.

Odnowiona kolumna kierownicza z kierownicą GRANT.

29

30

31

hurst

W natchnieniu twórczym została odnowiona stara lodówka, polakierowana tym samym kolorem lakieru samochodowego. Będzie nam przypominać o tym pięknym projekcie, który ukończyliśmy z sukcesem za każdym razem gdy zgłodniejemy :)

32

33