Chevrolet Camaro z 1979 roku z silnikiem 350 cali (5.7litra) , gaźnikiem Holley 4bbl i automatyczną 3-stopniową skrzynią biegów TH350.
Trafił do nas z uszkodzonym silnikiem i w dość słabej kondycji. Proces odbudowy trwał około 10 miesięcy i obejmował każdy detal pojazdu z pominięciem powłoki lakierniczej. Poniżej kilka wybranych zdjęć z setek, które zostały zrobione podczas odbudowy pojazdu.
Wnętrze mocno zdekompletowane i zniszczone.
Wiele elementów wnętrza (przełączniki,wskaźniki itd.) nie było sprawnych.
Komora silnikowa pozostawiała dużo do życzenia wraz z zawieszeniem przednim i tylnym. Przód w trakcie rozbierania.
Silnik wraz ze skrzynią przygotowany do wyciągnięcia.
Silnik „zatarty”. Po wyjęciu z ramy silnik przeszedł remont kapitalny.
Zdjęcie po demontażu osprzętu silnika. Zaolejony silnik w całej okazałości
Skrzynia biegów także wymagała remontu kapitalnego.
Silnik okazał się „zatarty” na panewce korbowodowej 1 cylindra.
Po wyjęciu silnika i skrzyni z samochodu, zdemontowana została półrama wraz z kompletnym zawieszeniem przednim. Całość została zdemontowana na części pierwsze. Półrama została wypiaskowana i polakierowana proszkowo.
Następnie zostało złożone kompletne nowe zawieszenie przednie z nowymi zaciskami hamulcowymi, nowymi tarczami sportowymi (nacinane i wiercone) i odnowionym zawieszeniem przednim na gumach poliurytanowych firmy Energy Suspension.
Podwozie zostało zakonserwowane, położone nowe przewody miedziane paliwowe i hamulcowe. Odnowiony tylny most z nowym stabilizatorem tylnym. Kompletny nowy układ wydechowy podwójny, niezależny, na strumienicach glasspack firmy FLOWTECH.
Ściana grodziowa w trakcie prac… Przygotowanie komory silnikowej.
Silnik po odbudowie gotowy do montażu.
Skrzynia biegów po kompletnej odbudowie zestawem typu łącznie z głęboką miską olejową typu performance firmy B&M.
Silnik z częściowym osprzętem już na półramie zamontowanej do karoserii.
Skrzynia biegów w oczekiwaniu na montaż …
Montaż osprzętu i scoopera. Wlot powietrza aby wystawał ponad maskę na kolektorze ssącym marki Edelbrock typ TORX, wymagał dotoczenia dystansu.
Sprawdzenie wysokości wlotu powietrza…
Montaż przodu…
Wnętrze zostało uzupełnione o brakujące plastiki i odnowione oraz zmieniono kolor na czarny, użyto amerykańskich farb VHT (www.vht.com.pl).
Deska rozdzielcza została odnowiona, środkowy tunel został usunięty i zmieniono wybierak biegów na shifter marki HURST.
Chromowane plastiki nawiewów deski rozdzielczej otrzymały nowy chrom.
Siedzenia dostały nową tapicerkę, stelaże siedzeń zostały wypiaskowane, ocynkowane i polakierowane w kolorze czarnym.
Dołożono dodatkowe wskaźniki ładowania,ciśnienia oleju i temperatury wody.
Odnowiona kolumna kierownicza z kierownicą GRANT.
W natchnieniu twórczym została odnowiona stara lodówka, polakierowana tym samym kolorem lakieru samochodowego. Będzie nam przypominać o tym pięknym projekcie, który ukończyliśmy z sukcesem za każdym razem gdy zgłodniejemy